Klantenservice

Veelgestelde vragen

1. Veiligheid
Wie is Sahatida b.v.?

Sahatide is een handelsonderneming gevestigd aan de Van den Broekeweg 7 in Almelo.

Zijn mijn (betaal)gegevens veilig?

Uiteraard gaan wij uiterst zorgvuldig om met uw (betaal)gegevens. Uw gegevens zullen nimmer worden verkocht/verstrekt aan derden voor commerciële doeleinden. Wij zullen uw gegevens enkel gebruiken voor uw bestelling en de afhandeling daarvan. Uw betaling verloopt via een een beveiligde verbinding.

Hoe weet ik zeker dat ik mijn producten ontvang?

Wij begrijpen heel goed dat u voorzichtig bent met aankopen via het internet. Als u liever niet vooruitbetaald met bijvoorbeeld iDEAL dan kunnen wij u twee andere opties bieden; u kunt uw bestelling afhalen in onze winkel en ter plekke betalen of u kunt voor een betaling met Afterpay kiezen. Met Afterpay betaalt u achteraf. Zij zullen u een acceptgiro per mail sturen. U ontvangt dus eerst uw bestelling en als deze in orde is kunt u betalen.

Wat is de klachtenprocedure van Barbecueland?

Wij streven er naar klachten zoveel mogelijk samen met onze klanten op te lossen, dat is voor beide partijen het prettigst. Daarom vragen we u een klacht altijd bij de klantenservice te melden, zodat wij een oplossing kunnen zoeken. Wij zijn er trots op dat ons dat tot noch toe altijd is gelukt. In het geval dat u niet tevreden bent met de geboden oplossing, kunt u uw situatie voorleggen aan de geschillencommissie van de Stichting Webshop Keurmerk. Deze commissie wordt erkend door de SGC.


2. Vragen m.b.t. retouren en annuleringen
Ik wil graag mijn bestelling annuleren. Is dit mogelijk?

Indien uw bestelling nog niet is verzonden, is het mogelijk om uw bestelling kosteloos te annuleren. Wij raden u aan dit kenbaar te maken bij onze klantenservice telefonisch of via info@thebbqfactory.nl

Op welke tijden is de klantenservice telefonisch bereikbaar?

De klantenservice van Barbecueland.nl is van maandag tot en met vrijdag telefonisch te bereiken van 07:15 tot 18:00 uur. Op zaterdag kunt u ons bereiken van 8.30 tot 17.00.

Ik wil iets retourneren, wat moet ik doen?

Indien u iets wilt retourneren, wordt het op prijs gesteld als u ons dit telefonisch of per e-mail kenbaar maakt. Op deze manier kunnen wij u zo snel en goed mogelijk van dienst zijn. U ontvangt van ons klantenservice team ook het retouradres indien dit onbekend is bij u.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Nee, retourneren is gratis. Indien u dit per post doet, betaalt u enkel de verzendkosten.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
U heeft het recht uw bestelling binnen veertien dagen te retourneren.
    •    Indien mogelijk in originele verpakking retourneren;
    •    Voor een zo snel mogelijke afhandeling raden wij aan uw retour kenbaar te maken bij onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
Dit is helaas niet mogelijk.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Binnen twee weken wordt uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, dient u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen u helpen het probleem op te lossen!

Heeft u een retourenbalie?
Ja, u kunt uw producten terugbrengen of retourneren bij onze vestiging in Almelo. Wel is het handig om van te voren contact met ons op te nemen, zodat wij de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld vervangende onderdelen te bestellen.
 
3. Bestelling bij barbecueland.nl plaatsen
Hoe vind ik het product van mijn keuze?
U kunt gebruik maken van de menustructuur aan de linkerzijde en bovenzijde of gebruik maken van de zoekfunctie. U kunt zoeken op trefwoord, productnaam of bestelnummer.

Hoe weet ik of een product op voorraad is?
Bij de meeste producten hebben wij onder de prijs een indicatie gegeven van de voorraad. Toch kan het voorkomen, door een verkoop in de winkel, dat deze indicatie niet correct is. U kunt voor de zekerheid altijd contact met ons opnemen om de voorraad te controleren.

Hoe plaats ik de bestelling?
Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de "winkelwagen button" te klikken. Klik vervolgens op "verder winkelen" om het assortiment verder te bekijken of op "bestelling afronden" om te gaan betalen. Heeft u alles wat u zoekt? Vul dan uw gegevens in en doorloop de stappen van uw adresgegevens, bestelling inzien en betaling. Pas aan het einde van stap 3, als u de aankoop bevestigt, is uw bestelling definitief. Voor u bij stap 3 uw bestelling bevestigd heeft, bent u te allen tijde vrij om wijzigingen aan te brengen.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Dit kunt u doen door in de winkelwagen voor de optie "afhalen op locatie" te kiezen. Wij zijn van maandag tot vrijdag geopend van 7:15 - 18.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

U ontvangt een orderbevestiging en afhankelijk van uw betaalwijze een betalingsbevestiging. Zodra uw verstuurd is, ontvangt u opnieuw een e-mail.

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u contact op te nemen met de klantenservice: mail naar info@thebbqfactory.nl.
 
4. Garantie
Wat is de garantietermijn op mijn aankoop?

Dat verschilt per product en per fabrikant. De garantietermijn van uw product vindt u in de bijbehorende handleiding. Mocht uw product buiten de garantietermijn of voorwaarden zijn beschadigd, kunt u ook contact met ons opnemen.We helpen u graag door bijvoorbeeld vervangende onderdelen voor u bestellen.

Hoe doe ik een beroep op de garantie?

De eerste stap is contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen uw probleem beoordelen en kunnen contact opnemen met de betreffende leverancier.